Κατηγορίες
Νέα

Ηλεκτρονικό εισιτήριο και WI-FI στα ΚΤΕΛ!

Εκσυγχρονίζονται τα αστικά και υπεραστικά οχήματα αλλά και οι υπηρεσίες τους μέσω του προγράμματος ΕΣΠΑ.

Με ταχείς ρυθμούς προχωρά ο εκσυγχρονισμός των 74 εταιρειών ΚΤΕΛ που εντάχθηκαν στη δράση του ΕΣΠΑ, μέσω του ΕΠΑνΕΚ, με τίτλο «Ενίσχυση επιχειρήσεων του τομέα αστικών και υπεραστικών συγκοινωνιών για την υιοθέτηση συστημάτων και την παροχή υπηρεσιών ολοκληρωμένης πληροφόρησης του επιβατικού κοινού και ηλεκτρονικού εισιτηρίου», που χρηματοδοτείται από πόρους της Πολιτικής Συνοχής της ΕΕ και εθνικούς πόρους, καθώς έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες ανάθεσης των έργων και υλοποιούν τις σύνθετες διαδικασίες μετασχηματισμού τους σε παρόχους και ηλεκτρονικών υπηρεσιών.

Ηλεκτρονικό εισιτήριο και wi-fi είναι μεταξύ των αναβαθμισμένων υπηρεσιών που θα προσφέρουν τα ΚΤΕΛ στους επιβάτες τους μόλις ολοκληρωθούν τα έργα κάνοντας πιο εύκολες και δελεαστικές τις μετακινήσεις με τα λεωφορεία.

Ποια ΚΤΕΛ ενισχύονται

Σημειώνεται ότι τα ΚΤΕΛ, σε αντίθεση με όσα θυμούνται οι παλαιότεροι από άλλες ιστορικές περιόδους, έχουν οργανωθεί πλέον σε μορφή ΑΕ, με διαφορετικά καταστατικά και ρυθμίσεις, αναλόγως της περίπτωσης, γεγονός που επηρεάζει και τον τρόπο λειτουργίας τους (που δεν είναι ακριβώς ίδιος ανά την Ελλάδα) και τις δυνατότητες ή τους κανόνες επιλεξιμότητας στα προγράμματα της ΕΕ, ορισμένες φορές.

Οι πρώτες εγκρίσεις στην τρέχουσα δράση που πέρασαν αφορούν τα παρακάτω ΚΤΕΛ (αστικά και υπεραστικά, με αλφαβητική σειρά):

Αιτωλοακαρνανίας, Αγρινίου, Αιγίνης, Αιγίου, Αλεξανδρούπολης, Αμοργού, ‘Ανδρου, Αργολίδας, Άρτας, Αχαΐας, Βέροιας, Βόλου, Γιαννιτσών, Γρεβενών, Δράμας, Ευβοίας, Ευρυτανίας, Ζακύνθου, Ημαθίας, Ηρακλείου, Θεσπρωτίας, Θηβών, Ιωαννίνων, Καβάλας (Αστικό και Υπεραστικό), Καλαμάτας, Καρδίτσας (Αστικό και Υπεραστικό), Κατερίνης, Καστοριάς (αστικό και υπεραστικό), Κέρκυρας (αστικό και υπεραστικό), Κεφαλονιάς, Κιλκίς, Κοζάνης, Κομοτηνής, Κορινθίας, Κω, Λακωνίας, Λαμίας, Λάρισας (Αστικό και Υπεραστικό), Λέσβου, Λευκάδας, Μαγνησίας, Μεσσηνίας, Μεσολογγίου, Μυκόνου, Μυτιλήνης, Νάξου, Νάουσας, Ξάνθης (αστικό και υπεραστικό), Πατρών, Πέλλας, Πιερίας, Πρέβεζας, Πτολεμαΐδας, Ρόδου, Σάμου, Σερρών (αστικό και υπεραστικό),  Σύρου, Τρικάλων (αστικό και υπεραστικό), Φθιώτιδος, Φλώρινας (αστικό και υπεραστικό), Φωκίδας, Χαλκίδας, Χαλκιδικής, Χανίων, Χίου.

Διαβάστε επίσης:  Survivor νέα: Το Instagram διέγραψε το προφίλ της Μαριαλένας – Η επίθεση και…

Τα ανωτέρω ΚΤΕΛ επιχορηγούνται με ένα ποσό από 83.000 ευρώ  το μικρότερο (το ΚΤΕΛ της Αίγινας) ως το ανώτερο 330.000 ευρώ, που ήταν το ανώτατο όριο της δράσης. Σημειώνεται ότι ο μέγιστος προϋπολογισμός είχε βασιστεί εξαρχής στους εξής κανόνες μέγιστων ορίων επιδότησης:

Στα Αστικά : Έως και 15 λεωφορεία

Στα Υπεραστικά: Έως και 20 λεωφορεία

Σε κάθε περίπτωση ο συνολικός επιχορηγούμενος προϋπολογισμός δεν μπορούσε να ξεπεράσει το ποσό των 330.000 ευρώ.

Αναβάθμιση υπηρεσιών

Το πρώτο και βασικό όφελος που θα δουν οι πολίτες που χρησιμοποιούν τα ΚΤΕΛ της Περιφέρειας είναι η ηλεκτρονική έκδοση εισιτηρίου και πληρωμή, η παρακολούθηση των δρομολογίων, αλλά και παράλληλα η εγκατάσταση WiFi στα λεωφορεία. Η εικόνα αυτή, σε έναν παραδοσιακό τομέα μεταφορών όπως τα ΚΤΕΛ της επαρχίας, είναι πραγματικά μια αλλαγή εποχής.

Πιο αναλυτικά, τα οφέλη που προκύπτουν από την εφαρμογή των επενδυτικών σχεδίων, αναμένεται να επιφέρουν μόλις ολοκληρωθούν άμεσα, θετικά αποτελέσματα στην καθημερινή λειτουργία των ΚΤΕΛ, καθώς:

− Δημιουργούνται ολοκληρωμένα συστήματα έκδοσης και διαχείρισης εισιτηρίων, όπου το κάθε σύστημα θα εκδίδει ηλεκτρονικά εισιτήρια, θα υποστηρίζει σύγχρονες τεχνολογίες και ασφαλή πρότυπα για εφαρμογή ηλεκτρονικού εισιτηρίου, αλλά και πληρωμή με μετρητά ή πιστωτικές/χρεωστικές κάρτες.

− Εγκαθίσταται λογισμικό για τον ορθό σχεδιασμό των δρομολογίων, σχετικά με την επιβατική κίνηση και την ανταπόκριση των οχημάτων στις ώρες αιχμής, σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες των επιβατών.

− Δημιουργείται ένα ολοκληρωμένο κέντρο ελέγχου των υπεραστικών συγκοινωνιών, όπου παρέχονται στατιστικά στοιχεία και εξάγονται συμπεράσματα, σε σχέση με την τήρηση των δρομολογίων, τον επανασχεδιασμό τους, και τη διαμόρφωση ορθολογικής πολιτικής από τα αρμόδια όργανα, σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες των επιβατών.

Διαβάστε επίσης:  Υπόθεση Λιγνάδη: Οι φώτο που τον δείχνουν στην Ιθάκη τις ημερομηνίες που κατηγορείται για βιασμό

− Αναβαθμίζεται το περιεχόμενο της πληροφορίας προς τους επιβάτες. Το δημοσιευμένο στο διαδίκτυο υλικό, περιλαμβάνει πίνακες δρομολογίων, δρομολόγια και στάσεις σε ψηφιακούς χάρτες.

− Σε σημεία μεγάλης πληθυσμιακής συγκέντρωσης, θα τοποθετηθούν «έξυπνες στάσεις», οι οποίες θα πληροφορούν το κοινό για τον πραγματικό χρόνο άφιξης του επόμενου λεωφορείου.

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με την προκήρυξη του προγράμματος τα ΚΤΕΛ έχουν 18 μήνες από την αρχική έγκριση για να υλοποιήσουν το έργο, να λειτουργήσουν δηλαδή τα σχεδιαζόμενα συστήματα, οπότε με το γεγονός ότι οι αρχικές εγκρίσεις έγιναν το καλοκαίρι του 2020, αναμένουμε αποτελέσματα ήδη προς το τέλος της φετινής χρόνιας – ίσως και νωρίτερα σε ορισμένες περιπτώσεις.

Ενδεικτικά συστήματα που θα αναπτυχθούν για την επίτευξη των παραπάνω είναι:

Ολοκληρωμένο Τηλεματικό Σύστημα Δυναμικής Πληροφόρησης Κοινού,

Ολοκληρωμένο Σύστημα Αυτόματης Έκδοσης Εισιτηρίων & Διαχείρισης Έξυπνου Εισιτηρίου και καρτών σε Αστικές και Υπεραστικές Συγκοινωνίες,

Συστήματα ασύρματης πρόσβασης στο Internet μέσω Wi-Fi στα οχήματα.

Για τους 74 δικαιούχους που έχουν εγκριθεί να ενταχθούν στην δράση ο προϋπολογισμός χρηματοδότησης ανέρχεται στα 21.631.770 ευρώ με αναλογούσα δημόσια δαπάνη τα 12.650.811,37 ευρώ, ενώ ο προϋπολογισμός επιδότησης 14,5 εκατ. ευρώ που είχε ενταχθεί στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία (ΕΠΑνΕΚ)» δεν εξαντλήθηκε.

Φωτογραφία: Eurokinisi

Διαβάστε επίσης:

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto